Todesfall in der Slow-Wear-Familie. Der Traditionsbetrieb Cabalbio wurde offenbar von seiner Mutter „Belstaff” (die ihn erst vor einigen Jahren aus Privatbesitz übernommen hatte) sang- und klanglos beerdigt. Alle Versuche, bei der so genannten Pressestelle von Belstaff dazu Informationen zu bekommen, sind gescheitert. Wieder einmal haben Label-Fritzen ein schönes Unternehmen nicht verstanden, gestreamlined und dann zugeschlossen.

Aber was kann man auch von Belstaff groß erwarten, außer Event-Marketing passiert hier ja nix, klar, dass für Capalbio hier kein Platz war. Wer Informationen zum Schicksal von Capalbio hat, meldet sich bei den Hinterbliebenen, aus Sentimentalität lassen wir den Link zur (abgeschalteten) Website da, wo er immer war.

Von Beileidsbekundungen bitten wir abzusehen, es ist aber im Sinne des Gemeuchelten, eine großzügige Spende von Belstaff-Jacken an das Deutsche Rote Kreuz zu geben.

Hier zur Erinnerung ein Text, den Belstaff zu Capalbio veröffentlich hat:

Capalbio

A company which has relaunched the tradition of clothing in the regions of Tuscany and the Maremma. Established in the 1940s as a small factory with the corporate name of Confezioni Tre Torri di Roccasarda, it soon specialized in the manufacture of classic Tuscan jackets. The tradition of Tuscan clothing dates back to the early 1800s. Farmers and noblemen would wear a particular type of jacket that had large side, back, and inside pockets, which were very useful when out in the country or hunting. Jackets for farmers were mainly made from locally-produced fustian and velvet. Those for the rich, however, would use the most precious English and French velvets or moleskin fustian, in addition to Irish tweed and Scottish chevoir, which are often custom made. Very well known is the tweed of the Gherardesca family, made in the colors of their coat of arms. By resuming the manufacture of this historical clothing and adapting it to the present day, the Clothing Company, which produces the Capalbio brand, also attends to its preservation. In the 1990s, annual production reached 120,000 pieces, respecting the tradition but also paying particular attention to the ecologic aspects. The brand has been relaunched, and is now protected, by the Global World Foundation, a non-profit association whose president is Count Gaddo della Gherardesca and whose purpose is the defense of the traditions of the Maremma.

DAS UNABHÄNGIGE FORUM FÜR INDIVIDUALITÄT, EIGENSINN UND STIL
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